به نام ایزد یزدان
مدرسه می تواند تفکر خلاق را پرورش دهد و افرادی کاوشگر و آفریننده و نوآور و مولد را تربیت کند. مدرسه به عنوان واحد عملیاتی نظام آموزشی و به عنوان مکانی که تعلیم و تربیت رسمی در آن جریان دارد می تواند قدرت اندیشه و مهارت ذهنی دانش آموزان خود را چنان تقویت کند که به راحتی بتوانند برای دست یافتن به راه حل های مناسب و واقع بینانه به خلق ایده های نو بپردازند، یا می تواند با ارائه تکلیف و نیز عدم توجه به تفاوتهای فردی و عدم شناخت یا بی توجهی به ویژگیهای دانش آموزان سبب می شود که قدرت خلاقیت آنان به تدریج کاهش یابد.
یک مدرسه که برنامه ی مدون و کارکنان متعهد و معلمان مسئول داشته باشد بهترین محیط برای پرورش خلاقیت دانش آموزان است .
بنابراین اگر پرورش خلاقیت و رشد و تعالی دانش آموزان دارای اهمیت باشد مدیر مدرسه باید با برنامه ریزی دقیق و مناسب زمینه ساز این حرکت علمی و پرورشی باشد بدیهی است بخشی از این برنامه ریزی دقیق تدوین برنامه سالانه توسط مدیر یک مدرسه است به گونه ای که هدف گذاری آن نیل به اهداف بلند و والای آموزشی-پرورشی- مذهبی-اعتقادی-زیستی و... را محقق سازد.
هدفمندی ---> برنامه ریزی ---> نظم و اجرا ---> تولید موفقیت و نیل به هدف
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار